159 е съвсем различна от 156,като качество на изработка, и като автомобил. Моята 30 к не е мръднала.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Намират ли се вече по-евтини носачи ?
Collapse
X
-
Много поетично начало на темата, описателно, украсено, хиперболизирано, като го прочетох слязох в гаража да се уверя, абе аз 159ка ли карам!Следващата седмица стават точно 2 години от както купих моята, в началото смених ляв долен носач и биалтеки (носача Magneti Marelli) всичко за 450лв с монтажа без стенд. От тогава 35 000км без да съм правил нищо. Вчера колата беше на "профилактичен преглед" и стенд и нищо не тропа, хлопа, скърца. От приятели които карат модела доста преди мен, знам, че долни носачи издържат без проблем 60 - 80 000км, при нормална употреба и добра подръжка. След 35 000км и аз ще споделя мнение. Всички части от окачването са като скачени съдове и една като поддаде и не се оправи на време повлича и другите. Като чуете в сервиз масовите реплики - това е тръгнало, ама можеш още да се кара - или - това е за смяна, ама преди зимата ще го правим - или - то на тия коли това така си скърца - сменете сервиза! Ако сменяте долни носачи на 159 ка на всяка втора смяна на маслото, най-вероятно проблема не е в колата.
Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Тия приятели, които казват, че носачите могат да изкарат 60-80к без проблем или карат маршрут само София-Бургас и обратно, а зимата колата им спи в гаража, случайно да не ѝ стане нещо, или само предават легендите, които са чули и те някъде.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеТия приятели, които казват, че носачите могат да изкарат 60-80к без проблем или карат маршрут само София-Бургас и обратно, а зимата колата им спи в гаража, случайно да не ѝ стане нещо, или само предават легендите, които са чули и те някъде.Може би тя не трябва да бъде пример?
Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеХубаво е, когато хората споделят такава информация, без да я крият и да се поддават на фенщината към марката.
Точно заради това и аз няма да си взема 159ка.
Жалко, наистина жалко, толкова красива кола, а толкова несполучлива и с много скъпи проблеми...
По-евтино ли ти излиза да караш Е-класа вместо 159ка?
Окачването е бетон. Колата дойде на 233000км от Германия с счупен мотор(съдейки по спортното окачване и камъчетата по предната броня, капак, че даже и калници, явно са ѝ надавали цялата газ). Покупната цена беше около 7000(тогава горе долу на около 60% от пазарната). На 12500 бях готов с нов блок, нови сегменти профилактично, регулиране на клапаните профилактично, нови свещи, пълен комплект верига с обтегачи и баланс вал, регистрация в КАТ, еко такса, първи вноски за Каско, ГО и целия данък за 2017та както и лека печалба за майстора. Всичко в тази крайна цена от 12500. Колата е с подгрев на седалки, голямата навигация, Блутут телефония, преден и заден парктроник, ксенон с умиватели.
В момента съм навъртял 17000км за 11 месеца. 13000 от тях са на газ. ГИ е КМЕ ГОЛД с дюзи Баракуда. Среден разход градско/навън е 15.5/100газ. Зареждам където е най-евтино на 0.90лв. т.е. плащам средно 14лв/100км.
Сменил съм един шарнир Лемфьордер закупен за 32лв с отстъпката за тази една година.
Сравнено с алфата: среден разход на 100км 8л х 2лв минимална цена на нафтата в момента е 16лв. Т.е. по-скъпо е за 4цилиндров дизел със 170 коня репамнат спрямо 231 коня бензин на газ. За сутрешния студ в дизела няма да говоря...
На Е класата и горният и долният шарнири са сменяеми отделно от носача. Само долу има един носач цял, който е около и под 200 лева на Лемфьордер. Не съм сменял нищо освен шарнира както казах по горе.
Возията е по-мека на Е класата но то е разбираемо заради класа де. Но съм на 17-ки с 245/45 гума, а алфата беше 215/60/16 и пак беше по-твърда.
Като консумативи:
8л масло, маслен филтър и 2та въздушни за мечока са 153 лева. На алфата са около 130 без горивния обаче. Горивен хубав на Манн е 105лева с отстъпката
Съединител с маховик за алфа 1130 лева с дискаунта. Масло за скорости с филтър и гарнитура за 7г троника са 206 лева. Ако случайно се строшат скоростите отделните им компоненти са по-евтини за ремонт на мечока отколкото на автомат Айсин - странно но факт.
Накладки предни Текстар за Бенца са 61 лева с дискаунта, за алфата бяха толкова задните, ако не и малко повече......
За обезценката няма да говоря. Като прибавим и факта че празна Е класа с 3литров мотор тежи само с 40 кила повече от 4цилиндров дизел в 159....
Иначе казано ДА. По-евтино ми излиза, затова си купих и още 2 бенца, да си имам
Все още си пазя 147цата и съм на мнение че по-яка малка кола с такова управление няма. На всичкото отгоре като изключим дежурния проблем със стаб. щангата и горните носачи, 147 за мен е по-кола в класа си отколкото 159 в нейния клас...
Да не съм съвсем ОФФФ...евтини носачи не съм взимал за 159. Взех един горен Лемфьордер и следващия тсобственик му се разскърца след 20-25000км.'05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеТия приятели, които казват, че носачите могат да изкарат 60-80к без проблем или карат маршрут само София-Бургас и обратно, а зимата колата им спи в гаража, случайно да не ѝ стане нещо, или само предават легендите, които са чули и те някъде.
Как и къде се кара колата е един от основните фактори за здравината на окачване. На времето карах една Джета 2 която уж е мега проста и здрава кола, но за година два пъти смених амортисьори. Но не колата или частите бяха виновни за това. Просто тогава в града ни улица с 3м здрав асфалт нямаше.Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Точно ти потвърди тезата, че само ако я караш извънградско, то ще може да изкараш с късмет тези километри, които цитираш. И сега не ми говориш, че тия 10к за 3 месеца ги караш из града, че ако е така, ще смениш един комплект окачване и преди маслото.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от LYBRAtor Покажи съобщениеДа. Ще бъда максимално подробен.
Окачването е бетон. Колата дойде на 233000км от Германия с счупен мотор(съдейки по спортното окачване и камъчетата по предната броня, капак, че даже и калници, явно са ѝ надавали цялата газ). Покупната цена беше около 7000(тогава горе долу на около 60% от пазарната). На 12500 бях готов с нов блок, нови сегменти профилактично, регулиране на клапаните профилактично, нови свещи, пълен комплект верига с обтегачи и баланс вал, регистрация в КАТ, еко такса, първи вноски за Каско, ГО и целия данък за 2017та както и лека печалба за майстора. Всичко в тази крайна цена от 12500. Колата е с подгрев на седалки, голямата навигация, Блутут телефония, преден и заден парктроник, ксенон с умиватели.
В момента съм навъртял 17000км за 11 месеца. 13000 от тях са на газ. ГИ е КМЕ ГОЛД с дюзи Баракуда. Среден разход градско/навън е 15.5/100газ. Зареждам където е най-евтино на 0.90лв. т.е. плащам средно 14лв/100км.
Сменил съм един шарнир Лемфьордер закупен за 32лв с отстъпката за тази една година.
Сравнено с алфата: среден разход на 100км 8л х 2лв минимална цена на нафтата в момента е 16лв. Т.е. по-скъпо е за 4цилиндров дизел със 170 коня репамнат спрямо 231 коня бензин на газ. За сутрешния студ в дизела няма да говоря...
На Е класата и горният и долният шарнири са сменяеми отделно от носача. Само долу има един носач цял, който е около и под 200 лева на Лемфьордер. Не съм сменял нищо освен шарнира както казах по горе.
Возията е по-мека на Е класата но то е разбираемо заради класа де. Но съм на 17-ки с 245/45 гума, а алфата беше 215/60/16 и пак беше по-твърда.
Като консумативи:
8л масло, маслен филтър и 2та въздушни за мечока са 153 лева. На алфата са около 130 без горивния обаче. Горивен хубав на Манн е 105лева с отстъпката
Съединител с маховик за алфа 1130 лева с дискаунта. Масло за скорости с филтър и гарнитура за 7г троника са 206 лева. Ако случайно се строшат скоростите отделните им компоненти са по-евтини за ремонт на мечока отколкото на автомат Айсин - странно но факт.
Накладки предни Текстар за Бенца са 61 лева с дискаунта, за алфата бяха толкова задните, ако не и малко повече......
За обезценката няма да говоря. Като прибавим и факта че празна Е класа с 3литров мотор тежи само с 40 кила повече от 4цилиндров дизел в 159....
Иначе казано ДА. По-евтино ми излиза, затова си купих и още 2 бенца, да си имам
Все още си пазя 147цата и съм на мнение че по-яка малка кола с такова управление няма. На всичкото отгоре като изключим дежурния проблем със стаб. щангата и горните носачи, 147 за мен е по-кола в класа си отколкото 159 в нейния клас...
Да не съм съвсем ОФФФ...евтини носачи не съм взимал за 159. Взех един горен Лемфьордер и следващия тсобственик му се разскърца след 20-25000км.
Ако пък е и с ейрматик тогава става ...
Пътното поведение на W211(не AirMatic) няма нищо общо с това на 159. Много по-люшкащо е и воланът, дори при CLS не е толкова директен.
Самата платформа на W211 може би е по-надеждна, но много по-скучна. Дори при CLS-a се усеща леко чичарско.Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97
Comment
-
Именно. Има огромна разлика и значение в това изминатите километри дали се въртят в града или извън него. Определено, ако се кара основно извънградско, изминатите километри ще бъдат може би в пъти повече.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "
Comment
-
Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщениеПичове,w211 и 159 са съвсем различни като таргет група и като замисъл и приоритети.Платформите нямат нищо общо и са съвсем различни като насоченост.Няма защо да ги срвнявате.
Конкретно да кажем на тая Е класа отпред 3-те носача на Лемфьордер излизат общо крайна клиентска цена от рода на 700 лв. А 2-та носача на 159-ката излизат 800 лв.
Да не споменем, че при Е-класата може да смениш шарнирите отделно (примерно), тампоните и т.н. Визирам това, което е предвидено от производителя, а не с някоя афтермаркет щуротия.
Да не споменаваме, че на алтернативната 3-ка, двата носача струват по-малко от половината на парите на 159-ката, или иначе казано 350 лв.
Иначе в точен отговор на въпроса на темата, аз лично не мога да намеря по-ниска цена от 200 лв. за комплект от двата носача за 159.Last edited by BO; d.m.y г., 12:14.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеТочно ти потвърди тезата, че само ако я караш извънградско, то ще може да изкараш с късмет тези километри, които цитираш. И сега не ми говориш, че тия 10к за 3 месеца ги караш из града, че ако е така, ще смениш един комплект окачване и преди маслото.Средно на 1000км,300 не са ми по магистрала и първокласни пътища. Но при всяка смяна на масло и гуми минавам преглед на спирачки, ходова част и стенд. Да, извънградско карам повече и на далече и затова съм взел кола която да ми е удобна и стабилна на пътя, а и да ме кефи като я видя
Но и извънградското ми не е по огледало. Например пътя Любимец - Русе който често минавам, има места където не носачи, целото окачване може да ти остане на пътя.
Не колата е виновна за условията в които се ползва и начина по който се поддържа, за да се разправят легенди как носачите са част от пакета консумативи при смяна на маслоВсъщност какъв е смисъла на темата - пуснаха ли вече по евтини носачи? Повечето не сте доволни от тези в момента, а пуснат ли по евтини, не със смяна маслото, а при зареждане ще се сменят
При различни условия на ползване на колите, няма как да имаме еднакви резултати. Поне всеки да сподели как си ползва колата, в какви условия, как я поддържа с какво и ако някой има сходен начин на употреба, а колата се чупи по бързо да търси причната. Другото е безмислен спор. Темата за разхода на гориво например, мен ме накара да търся причина защо колата ми харчи повече от това което повечето споделят и излезе, че има проблем. Това е смисъла на форумите, не легенди и хвалене на Е класи в тема за 159ка. Имам 10 годишен опит с Е 220 CDI , 2005г, като изключим, че този двигател беше уникално икономичен, за другото - мерси - карайте си ги
Айде със здраве!
Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Gogata, както обясних и аз и БО, шарнирът долния единият е отделен. Сменя се самостоятелно. Само другият е капсулован. Шарнирът на горния носач също се сменя отделно. Иначе казано имаш един цял носач с несменяем шарнир.
И да караш един клас нагоре кола с поддръжка на половин цена горе долу. И се чупи около 3 пъти по-рядко. Спестяваш и пари и време.
Относно директното поведение на 159 - Да по директно е, ама на тая маса от 1600-1900 почти килограма за какво директно управление и пъргавост да говорим. 2.4 q4 тежи повече от 320 цди комби и освен че се троши по-често и гори повече...
Темата е за носачи, така че аз ще спра до тук'05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6
Comment
-
Пичове, кога ще осъзнаете че в България се продават предимно боклуци. Работил съм 2г в сферата на авточастите, горе долу знам за какво става дума. Като се има предвид и лунния пеизаж по който караме. При една нормална експлоатация модела ще си изкара гаранцията без никакви ядове, за разлика от половината немски курници които споменахте по-горе.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Затова на 237000км, незнайно колко с ниски пружини, свалих оригиналния шарнир, щото бил немски курник...
Не ме разбирайте погрешно, аз съм фен на Алфа, все още имам алфа и бих си купил отново още една, ама Алфа никога не са правели ходова част. Точка.
П.с. мирчозо, не виждам с какво съм заслужил да ми наричаш колата курник..а същият тоя курник така ще ти сипе с черпака, че и един бинокъл няма да те оправиLast edited by LYBRAtor; d.m.y г., 14:16.'05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6
Comment
Comment